Δύο «επιτροπές σοφών» για την Παιδεία. Επιτέλους κάποιες προτάσεις σε σωστό δρόμο.

Με δύο νέες επιτροπές «σοφών» υπό σύσταση, ο υπουργός Παιδείας φαίνεται να έχει σύνθετα [!!!] σχέδια.

Στη μία επιτροπή θα ηγηθεί ο καθηγητής Γλωσσολογίας κ. Γ. Μπαμπινιώτης, στον οποίο και θα στηριχθεί ο σχεδιασμός των νέων αναλυτικών προγραμμάτων στα σχολεία. Η μελέτη των νέων αναλυτικών προγραμμάτων θα συνδυαστεί με το εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, για τα οποία επανασυγκροτείται αυτές τις ημέρες η επιτροπή του προέδρου της Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας κ. Αθ. Βερέμη. Και παρότι η ομάδα Μπαμπινιώτη δεν έχει συγκροτηθεί ακόμη, καθώς αναζητούνται πραγματικοί …σοφοί, στην επιτροπή για το εξεταστικό έχουν ήδη επιλεγεί δύο άτομα: ο πρύτανης του Ιόνιου Πανεπιστημίου κ. Δ. Τσουγκαράκης και ο καθηγητής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου και μέλος της Αρχής για την αξιολόγηση των ΑΕΙ κ. Β. Παπάζογλου.

Τέσσερις είναι οι άξονες στους οποίους θα κινηθούν οι αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα των σχολείων:

· Μείωση των ωρών διδασκαλίας των μαθητών, οι οποίες φθάνουν σήμερα στις επτά ώρες στα γυμνάσια. Στόχος είναι οι ώρες να γίνουν 30 από 35 που είναι σήμερα εβδομαδιαίως.

· Επιστροφή στη φιλοσοφία που θέλει όλα τα μαθήματα να συνδέονται μεταξύ τους κατά τη διδασκαλία τους. Δηλαδή, να επιδιώκεται η σύνδεση ενός γνωστικού αντικειμένου με άλλα συγγενικά αντικείμενα και τελικά με τον πραγματικό κόσμο.

· Δημιουργία «δεσμών» των βασικών μαθημάτων (π.χ., μαθηματικά, γλώσσα, φυσική, χημεία) τα οποία θα ενισχυθούν και περικοπή άλλων (όπως, π.χ., η γυμναστική).

· Εισαγωγή ζώνης μαθημάτων, αλλά και δραστηριοτήτων που θα έχουν σχέση με τη μουσική, την τέχνη, το θέατρο, τον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία.

Η επιτροπή θα ασχοληθεί και με το εκπαιδευτικό περιεχόμενο του ολοήμερου Δημοτικού. «Το δεδομένο είναι ότι τα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων πάσχουν» δήλωσε στην εφημερίδα στέλεχος του υπουργείου Παιδείας. «Δεν είναι λογικό ο μαθητής να έχει 35 ώρες και ο εκπαιδευτικός 21 κάθε εβδομάδα. Δεύτερος στόχος μας είναι να υποστηριχθούν τα μαθήματα του κλασικού Λυκείου. Προτού γίνουν οι αλλαγές αυτές, όμως, πρέπει να υπάρξει εθνικός διάλογος» καταλήγει.

Ο υπουργός Παιδείας υποσχέθηκε ήδη «νέα, σύγχρονα και έξυπνα αναλυτικά προγράμματα» ως το τέλος του χρόνου και ύστερα από διαβούλευση, η οποία ξεκινάει τις επόμενες ημέρες. Για τη συγκρότηση της επιτροπής Μπαμπινιώτη αναμένονται οι απόψεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών της Ελλάδας (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος και Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) σχετικά με τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν.

Τις επόμενες ημέρες, άλλωστε, ολοκληρώνεται και το νέο θεσμικό πλαίσιο για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών από το οποίο θα επωφεληθούν 200.000 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων από 15.000 σχολεία της χώρας ανά νομό και ανά περιφέρεια.

Αντίθετα με την επιτροπή Μπαμπινιώτη η οποία ξεκινάει από την αρχή, τα μέλη της επιτροπής Βερέμη έχουν μπροστά τους εύκολα βήματα. Το θέμα του εξεταστικού συστήματος έχει συζητηθεί ξανά στο ΕΣΥΠ, ενώ και ο ίδιος ο πρόεδρός του έχει καταθέσει προτάσεις περί δημιουργίας προπαρασκευαστικού έτους πριν από την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, περί συγκρότησης Εθνικού Εξεταστικού Οργανισμού και περικοπής των εξεταζόμενων μαθημάτων. Συγκεκριμένα ο κ. Βερέμης προτείνει ένα επιπλέον έτος στο τέλος του Λυκείου – το οποίο χαρακτηρίζει ένα είδος «εθνικού φροντιστηρίου» για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση – και ένα λιγότερο στο Δημοτικό Σχολείο. Η πρόταση του κ. Βερέμη περιλαμβάνει και τη δημιουργία ενός Εθνικού Κέντρου Εξετάσεων στα πρότυπα του Βρετανικού Συμβουλίου, το οποίο θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνο για τη διεξαγωγή των εισαγωγικών εξετάσεων στα πανεπιστήμια. [αν και παλαιότερα του τα έχω «σούρει» του κ. Βερέμη, πιστεύω ότι αυτές οι προτάσεις βρίσκονται σε σωστό δρόμο].

Πηγή: Το Βήμα 14-09-2008.

Advertisements
This entry was posted in Εκπαίδευση. Bookmark the permalink.

2 Responses to Δύο «επιτροπές σοφών» για την Παιδεία. Επιτέλους κάποιες προτάσεις σε σωστό δρόμο.

  1. Ο/Η Μιχάλης λέει:

    Τελικά μου φαίνεται ότι τα πράγματα θα γίνουν ακόμα χειρότερα από τώρα. Όποιοι μαθητές ενδιαφέρονται ακόμα για "φιλοσοφικά θέματα" θα τα σιχαθούν και θα το ρίξουν στην "διασκέδαση" όπως και όλοι οι υπόλοιποι.
    Έτσι κι αλλιώς η λέξη ψυχαγωγία έχει περιέλθει σε αχρηστία.

  2. Ο/Η black-Martini λέει:

    χαχχαχαχαχαχαχαχα……βρε συ Ανασταση ωραια ανεκδοτα βρισκεις. Ακους εκει :
    · Εισαγωγή ζώνης μαθημάτων, αλλά και δραστηριοτήτων που θα έχουν σχέση με τη μουσική, την τέχνη, το θέατρο, τον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία.
    Ας κανουν πρωτα σχολεια με αναλογες ταξεις.Θυμαμαι ειχαμε μια ταξη που ελεγε: φυσικης……Τι ειναι αυτη η ταξη κυριε και δεν παμε;; ρωτουσαμε τον φυσικο.Βασικα ειναι για να κανουμε πειραματα.Να καταλαβαινετε καλυτερα την φυσικη.Αλλα δεν εχει οργανα και εξοπλισμο ακομα.6 χρονια σε αυτο το σχολειο(γυμνασιο-λυκειο)….αυτην την αιθουσα την εβλεπα παντα απο εξω!
    Υποδομες να γινουν……..οι θεωριες ειναι θεωριες.Σχολεια χωρις δασκαλους,σχολεια ακαταλληλα αλλά………….
     η φιλοσοφια τους και η επαρση σε ολο τους το μεγαλειο! Αλλα λογια να αγαπιομαστε λεω εγω!!!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s