Το βαρύ ωράριο των Ελλήνων μαθητών.

Μου αρέσει το σχολείο, αλλά πραγματικά πολλές φορές νιώθω τόσο κουρασμένη στο τέλος της ημέρας…». Η 15χρονη Νίνα Τριαν…………, αριστούχος έως τώρα στα μαθήματά της, μιλώντας στην Καθημερινή (7/9/2008) δεν έκρυψε την αδημονία επιστροφής στα θρανία ούτε όμως και το άγχος της για τον καθημερινό αγώνα δρόμου που αρχίζει με την έναρξη του σχολικού έτους. Η Νίνα είναι χαρακτηριστική εκπρόσωπος της μαθητικής γενιάς της. Το πρωί στο σχολείο, ακολουθούν το απόγευμα τα φροντιστήρια και μετά το διάβασμα για την επόμενη ημέρα. Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, οι Έλληνες μαθητές αφιερώνουν πολύ περισσότερες ώρες εβδομαδιαίως στο σχολείο από τους Ευρωπαίους συνομηλίκους τους. [σώπα καλέ, έχει και το υπουργείο τέτοια στοιχεία; Και τι τα κάνει παρακαλώ; {Η παιδεία και η αισθητική μου δεν μου επιτρέπει να σας πω τι τα κάνει!}. Ρητορική είναι η ερώτηση – δεν περιμένω απάντηση]. Και δεν είναι μόνο τα σχολικά μαθήματα. Έρευνα δείχνει ότι ένας 15χρονος, μετά τις ώρες του σχολείου, έχει τουλάχιστον 4 ώρες καθημερινά φροντιστήριο, το οποίο επιβαρύνει το καθημερινό του πρόγραμμα που περιλαμβάνει και τις ώρες του διαβάσματος. Αποτέλεσμα είναι να μένει ελάχιστος χρόνος για ξεκούραση. Οι Έλληνες μαθητές εργάζονται περισσότερο και από έναν φιλόδοξο επαγγελματία!

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα ενδεικτικά στοιχεία της Διεύθυνσης Ευρωπαϊκής Ένωσης του υπουργείου Παιδείας, οι Έλληνες μαθητές τόσο στο δημοτικό όσο και στο γυμνάσιο έχουν τις περισσότερες ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως. Συνολικά, οι μαθητές δημοτικού έχουν 29 ώρες διδασκαλίας κατά μέσο όρο, ενώ στη Φινλανδία 25,5 ώρες και ακολουθούν η Γερμανία, η Εσθονία και η Πορτογαλία με 25 ώρες. Στην υποχρεωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα Ελληνόπουλα έχουν 35 ώρες διδασκαλίας κατά μέσο όρο την εβδομάδα. Ακολουθούν οι μαθητές στη Φινλανδία και τη Γερμανία με 31 ώρες την εβδομάδα. Οι Έλληνες, λοιπόν, έχουν το πιο βαρύ σχολικό ωράριο.

Και να ήταν μόνο αυτό! Οι μαθητές συνεχίζουν με τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών και άλλες δραστηριότητες όπως ο χορός, η μουσική, το μπάσκετ, το ποδόσφαιρο, κ.λπ. Ενδεικτικό είναι ότι από παλαιότερη έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Εμπειρικής Εκπαιδευτικής Έρευνας του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (σε 800 μαθητές από 27 δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια) προκύπτει ότι ο ένας στους τρεις μαθητές (ακριβές ποσοστό 36,2%) γυμνασίου και λυκείου πηγαίνει σε οργανωμένο φροντιστήριο (δηλαδή, όχι σε ιδιαίτερα μαθήματα) για την προετοιμασία των σχολικών μαθημάτων από πέντε έως και 10 ώρες την εβδομάδα [προσθέστε τουλάχιστον 5 ώρες ακόμα]. Πολλές από τις απογευματινές ώρες αφιερώνονται από τους μαθητές στην εκμάθηση ξένης γλώσσας. Σύμφωνα με την έρευνα, το 56,4% πηγαίνει έως 5 ώρες εβδομαδιαίως σε φροντιστήριο ξένων γλωσσών, ενώ το 38,7% των μαθητών παρακολουθεί μαθήματα ξένης γλώσσας.

«Στο σημερινό σχολείο κυριαρχούν η πίεση για υψηλούς βαθμούς και υψηλές επιδόσεις, το άγχος των μαθητών, η απουσία χαράς και ικανοποίησής τους, η πίεση για εξάντληση της διδακτέας και εξεταστέας ύλης, η απουσία εποικοδομητικής συνεργασίας και παιδαγωγικής σχέσης εκπαιδευτικού – μαθητών, η απουσία ελεύθερου χρόνου στους μαθητές για να ικανοποιήσουν τα προσωπικά ενδιαφέροντα, οι ψυχικές επιβαρύνσεις, όπως εσωστρέφεια, ανασφάλεια, απάθεια, αδιαφορία, επιθετικότητα κ.ο.κ.» ανέφερε ο καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Χαράλαμπος Κωνσταντίνου. Και συμπλήρωσε: «Δηλαδή, έχουμε ένα μαθητή που τον πιέζουμε να βρίσκεται εκτός των φυσικών ορίων αντοχής και από τον οποίο διαρκώς απαιτούμε υψηλές επιδόσεις επιτυχίας. Έχουμε ένα μαθητή που εργάζεται περισσότερο και από έναν ενήλικα εργαζόμενο»!

Advertisements
This entry was posted in Εκπαίδευση. Bookmark the permalink.

One Response to Το βαρύ ωράριο των Ελλήνων μαθητών.

  1. Ο/Η evi λέει:

    Όποιος αντέξει βρε φιλαράκι! Και στο λέω εγώ που από οικογένεια εκπαιδευτικών έχω τραβήξει τα πάνδεινα!
    Και τι παράδειγμα είναι αυτό της 15-χρονης??? Καθόλου πετυχημένο! Για να είναι αριστούχος, τα βγάζει πέρα!
    Εξάλλου, σήμερα, τα περισσότερα παιδιά είναι αποδεδειγμένα πιο έξυπνα, και πιο κατατοπισμένα σε όλα!
    Εγώ τι έπαθα δηλαδή που έτρεχα σε 3 γλώσσες, σε πιάνο, τέννις και κολύμβηση???? Θα σου πω εγώ: απλά δεν είχα χρόνο για γκόμενους! Άντε τώρα….που παραπονιούνται κιόλας ! ΒΟΥΡΔΟΥΛΑΣ!!!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s