Εκπαιδευτικοί …χαμένοι στην …απόσπαση.

Μαύρη τρύπα περίπου 10.000 αποσπασμένων εκπαιδευτικών, οι οποίοι δεν εμφανίζονται στα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, αποκαλύπτει έρευνα που δημοσιεύει ο Ελεύθερος Τύπος (8/9/2008). Η μαύρη τρύπα εντοπίζεται στη σκοτεινή πλευρά της εκπαίδευσης, όπου κυριαρχεί το πελατειακό σύστημα που ελέγχει τις τοποθετήσεις και τις αποσπάσεις, προκαλώντας στα μισά σχολεία της χώρας «υπερχείλιση» εκπαιδευτικών και στα άλλα μισά ελλείψεις, χωρίς συνείδηση για την τεράστια βλάβη στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Δύο υπηρεσίες, το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΚΕΕ), που εποπτεύεται από το υπουργείο Παιδείας, και η Κεντρική Υπηρεσία του υπουργείου, παρουσιάζουν απόκλιση 10.000 εκπαιδευτικών κατά την καταγραφή των αποσπάσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας περίπου 25.000-27.000 εκπαιδευτικοί δεν υπηρετούν στην οργανική τους θέση. Απ’ αυτούς το 30% δεν κάνει μάθημα. Υπηρετεί με απόσπαση σε άλλες υπηρεσίες ή φορείς σχετικούς με την εκπαιδευτική διαδικασία (Διευθύνσεις και Γραφεία Εκπαίδευσης, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Πανεπιστήμια, ΤΕΙ κ.λπ.) ή άσχετους με την εκπαίδευση, όπως είναι τα γραφεία των βουλευτών και τα υπουργεία. Μάλιστα, κατά το ΚΕΕ, το 2006 ο αριθμός των αποσπασμένων εκπαιδευτικών μόνο σε υπηρεσίες ή φορείς ανήλθε στον εκρηκτικό αριθμό των 16.080… «Ποτέ δεν είχαμε τόσο μεγάλο αριθμό αποσπάσεων, κάνει λάθος το ΚΕΕ» απαντά η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με την οποία ο συνολικός αριθμός των αποσπάσεων ανήλθε φέτος σε 15.325, καθώς αποσπάστηκαν 1.500 λιγότεροι σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. «Το ΚΕΕ δεν κάνει λάθος, απευθυνόμαστε στο σύνολο των σχολείων της χώρας και καταγράφουμε τα στοιχεία που μας δίνουν», αντιτείνει ο ειδικός ερευνητής του ΚΕΕ κ. Μανόλης Κουτούζης. Πώς δικαιολογείται αυτή η διαφορά; Δέκα χιλιάδες εκπαιδευτικοί δεν είναι βελόνες στα άχυρα για να χαθούν από τα επίσημα αρχεία. «Γίνονται διπλές αποσπάσεις», είναι η εξήγηση που έδωσε στον ΕΤ αρμόδια πηγή. «Από νομό σε νομό είναι οι αποσπάσεις που διενεργούνται κεντρικά. Γίνονται όμως και “κρυφές” εσωτερικές αποσπάσεις μέσα στο νομό. Παίρνει, π.χ., κάποιος μετάθεση από τη Λάρισα στη Φθιώτιδα και τοποθετείται στο Δομοκό. Βρίσκει όμως την άκρη και αποσπάται στη Λαμία. Αυτές τις εσωτερικές αποσπάσεις δεν τις γνωρίζει καν το υπουργείο».
Σύμφωνα με την αποτύπωση του ΚΕΕ, οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων που υπηρετούν με απόσπαση αντιπροσωπεύουν το 20-25% του συνόλου. Μεταξύ αυτών, το ΚΕΕ βρήκε το 2006 να μην υπηρετούν σε σχολεία περισσότεροι από τους μισούς. Τη μεγαλύτερη αφαίμαξη υφίστανται το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Το ποσοστό των εκπαιδευτικών που λείπουν με άδεια από τη θέση τους υπολογίζεται στο 5% του συνόλου. Το ένα τρίτο των αδειών είναι κύησης-λοχείας, το ένα τέταρτο είναι εκπαιδευτικές άδειες και οι υπόλοιπες είναι αναρρωτικές και άδειες ανατροφής παιδιού.

Advertisements
This entry was posted in Εκπαίδευση. Bookmark the permalink.

One Response to Εκπαιδευτικοί …χαμένοι στην …απόσπαση.

  1. Ο/Η maria λέει:

    Γνωρίζω το δημοσίευμα αυτό του Ελεύθερου Τύπου..
    Είμαι εκπαιδευτικός και εξοργίζομαι με την αδικία και
    τον τυχοδιωκτισμό των συναδέλφων αλλά και του συστήματος των αποσπάσεων..
    ενώ αρκετοί  δίνουμε τη μάχη μας στις έδρες και σε σχολεία που δεν επιλέξαμε…
    γιατί είμαστε στη …"διαθεση"….
    Καλησπέρα!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s