Aυτοί είναι οι δημοσιογράφοι του αύριo… …και του σήμερα …και του χθες.

ΑΦΩΝΟΙ έμειναν ενενήντα περίπου φοιτητές κατά τη διάρκεια του μαθήματος Ειδικά Ρεπορτάζ στο τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου της Αθήνας όταν ο καθηγητής τους Λάμπης Ταγματάρχης, δημοσιογράφος και πρόεδρος στη συνδρομητική τηλεόραση, κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας σήκωσε μια φοιτήτρια που καθόταν στην πρώτη σειρά του αμφιθεάτρου και τη φίλησε στο στόμα.
ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ ΖΗΤΗΣΕ απ’ τους φοιτητές να καταγράψουν το περιστατικό και να το στείλουν άμεσα ως ρεπορτάζ στο μέσο που υποτίθεται ότι εργάζονταν.
Μόλις είχε ολοκληρωθεί εκτενέστατη συζήτηση με θέμα «Ηθικοί κανόνες στο ρεπορτάζ, ηθικά διλήμματα, εισβολή στην ιδιωτική ζωή» και είχε αναλυθεί η ανάγκη να ερευνούν σοβαρά και να ψάχνουν σε βάθος οποιοδήποτε θέμα πριν το καταγράψουν για το μέσον όπου μελλοντικά θα εργάζονται.

ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΟΝΤΩΣ κατέγραψαν αυτό που είδαν.
Και με οξύ τρόπο καυτηρίασαν την πράξη του καθηγητή τους.
Ένας μάλιστα…αποχώρησε επιδεικτικά από το αμφιθέατρο σε ένδειξη διαμαρτυρίας γι’ αυτό που συνέβη στη συμφοιτήτριά του.
«ΗΡΘΕ ΝΑ ΛΥΤΡΩΣΕΙ τα σεξουαλικά του βίτσια», έγραψε ο ένας,
«σεξουαλική επίθεση σε φοιτήτρια την ώρα του μαθήματος», έγραψε ο άλλος,
«πείραμα με σεξουαλικές προεκτάσεις», έγραψε ο τρίτος.
Χαμός.

Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΚΟΥΓΕ όλο το φρικτό κατηγορητήριο ατάραχος.
«Σας έχω βγάλει και φωτογραφία με το κινητό μου» του φώναξε ένας φοιτητής, «δεν φοβόσαστε ότι αύριο θα είστε πρωτοσέλιδο;» τον ρώτησε…
Ο καθηγητής σηκώθηκε κι αφού ευχαρίστησε τους φοιτητές του για τη συνεργασία, τους ανακοίνωσε ότι, αν δεν είναι εξαιρετικά προσεκτικοί και δεν ερευνούν αυτό που πρόκειται να γράψουν, πέρα απ’ το γεγονός ότι δεν θα περάσουν ποτέ το μάθημά του, δεν θα γίνουν ποτέ καλοί δημοσιογράφοι.

Και αμέσως άρχισε να τους απαριθμεί τα λάθη τους:
1. Κανείς από τους φοιτητές-ρεπόρτερ δεν έκανε ρεπορτάζ.
2. Κανείς δεν σηκώθηκε από τη θέση του να ρωτήσει το «θύμα» αν είχε κάποια σχέση με τον κ. καθηγητή, αν είχε προηγηθεί κάτι μεταξύ τους, αν είχε προκληθεί ή είχε προκαλέσει τον καθηγητή.
3. Κανείς φοιτητής δεν παρατήρησε ότι η φοιτήτρια «θύμα» ήταν τελείως άγνωστο σ’ αυτούς πρόσωπο και προφανώς δεν την είχαν ξαναδεί ποτέ στο αμφιθέατρο της σχολής.
4. Κανείς φοιτητής δεν πρόσεξε ότι αυτή η φοιτήτρια, όσο κι αν έμοιαζε νέα, ήταν τουλάχιστον δέκα χρόνια μεγαλύτερή τους.
5. Επειδή η φοιτήτρια «θύμα» δεν γνώριζε κανέναν, δεν μιλούσε και με κανέναν, πράγμα ασύνηθες για φοιτητικό αμφιθέατρο.
6. Κανείς απ’ τους φοιτητές δεν σκέφτηκε ότι το θέμα που μόλις είχε αναλυθεί από τον καθηγητή είχε τίτλο «Ηθικοί κανόνες στη δημοσιογραφία» και ότι αυτό σημαίνει.
7. Κανείς δεν ρώτησε τη συμφοιτήτρια που καθόταν δίπλα στο «θύμα» αν πρόσεξε κάτι ιδιαίτερο στη συμπεριφορά του «θύματος» ή τη συμπεριφορά του καθηγητή.
8. Κανείς δεν φρόντισε να ρωτήσει τον καθηγητή αν είναι σύνηθες γι’ αυτόν να καταφεύγει σε ανάλογες συμπεριφορές και αν αυτή είναι μια νέα διδακτική μέθοδος.
9. Τέλος, κανείς δεν φρόντισε να μάθει γιατί επιτέλους διάλεξε αυτή τη φοιτήτρια κι όχι μια άλλη…. και, εν πάση περιπτώσει, αφού επρόκειτο να τον κάνουν πρωτοσέλίδο να του ζητήσουν να πει κι αυτός την άποψή του.

Το μάθημα τελείωσε.
ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ συζητούσαν μεγαλόφωνα για το περιστατικό. Ο καθηγητής έπρεπε να αποχωρήσει γρήγορα από την αίθουσα γιατί το δίωρο της διδασκαλίας είχε τελειώσει.

ΣΗΚΩΘΗΚΕ, μάζεψε τα πράγματά του από την έδρα, ζήτησε από τους φοιτητές ένα λεπτό ησυχία για να τους συστήσει τη γυναίκα του, που πρώτη φορά παρακολούθησε μάθημά του.

Advertisements
This entry was posted in Εκπαίδευση. Bookmark the permalink.

15 Responses to Aυτοί είναι οι δημοσιογράφοι του αύριo… …και του σήμερα …και του χθες.

  1. Ο/Η Annyra λέει:

    Υπήρξα φοιτήτρια, αλλά όχι σε τμήμα επικοινωνίας…Αν και αρκετά προχωρημένη εκπαιδευτική η διδασκαλία τούτη, δεν είναι μοναδική για τα αμφιθέατρα…Πάντως έξυπνη κίνηση για εμπέδωση της διδασκαλίας του! Άννα

  2. Ο/Η Thanasis- λέει:

    Αυτό είναι και μάθημα παρατηρητικότητας ταυτόχρονα. Ένα μάθημα που μαθαίναμε σαν παιδιά στουςπροσκόπους. Γινόταν ως εξής : Απλώναμε στο τραπέζι 10 διαφορετικά αντικείμενα ,τα παρατηρούσαμε επί ένα λεπτό, και μετά τα σκεπάζαμε με ένα ύφασμα. Μετά έπρεπε να γράψουμε από μνήμης όσα αντικείμενα θυμώμαστε. Κέρδιζε αυτός που έγραφε τα περισσότερα…Η παρατηρητικότητα είναι έμφυτοταλέντο αλλά είναι και αποτέλεσμα εξάσκησης…Φυσικά ο ταλαντούχος αν αξασκηθεί θα γίνει ο καλύτερος…..Οι φοιτητές που μας περιγράφεις δεν πρέπει να είχαν ούτε έναν ταλαντούχο στην αίθουσα….

  3. Ο/Η ΓΕΩΡΓΙΑ λέει:

    παντα χρειαζεται λιγη περισσοτερη προσοχη….

  4. Ο/Η Lady of Avalon λέει:

    Πόσο χαίρομαι που υπάρχουν τέτοιοι καθηγητές!Τα 9 αυτά μαθήματα που πήρανε σε τόσο λίγο μόνο χρονικό διάστημα είμαι σίγουρη ότι δεν θα τα ξεχάσουν ΠΟΤΕ!…

  5. Ο/Η iannis λέει:

    Καταπληκτικος ο καθηγητης….Νομιζω οτι αν υπηρχαν μερικοι τετοι καθηγητες…δεν θα υπηρχαν δημοσιογραφοι κιτρινου τυπου!!!Μπραβο του!!

  6. Ο/Η Γιώργης λέει:

    Θα προσθέσω και ένα..10. το οποίο δεν σκέφτηκε ο καθηγητής.10. κανέίς δεν σκέφτηκε ότι κατά την δημοσιαγραφική του πορεία θα πρέπει συχνά να ξεπερνά αμέσως και ΤΑΧΥΤΑΤΑ το αρχικό σοκ ενός γεγονότος στο οποίο βρέθηκε τυχαία ή και προγραμματισμένα.Στο σοκ ΚΑΝΕΝΑΣ δεν κατάφερε να συνέλθει έγκαιρα με αποτέλεσμα να φύγουν όλοι οι αυτόπτες μάρτυρες.

  7. Ο/Η sugar λέει:

    πολυ χαιρομαι με τετοιου ειδους τροπους διδασκαλιας….μπραβο του…!!και παραστατικοτατος σε ολα του…!!

  8. Ο/Η sofaki λέει:

    o ka8hghths mporei na grapsei sth mnhmh soy..alla kai na sbhsei apo th mnhmh soy..aytos egrapse..

  9. Ο/Η katabran λέει:

    τι μου θυμισες τωρα…εξυπνο παντως…το ειχα δει σε μια ταινια…φαινεται την ειχε δει κι Λαμπης…:)καλο βραδυ συλλειτουργε!

  10. Ο/Η Βίκυ λέει:

    Αναστάση ειλικρινά μου κάνει εντύπωση…. κανείς δε σκέφτηκε τίποτα απ\’όλα αυτά όντως;; Ξέρεις όμως τι σκέφτομαι; Αν από την αρχή της σχολικής ζωής οι δάσκαλοι και οι καθηγητές όλοι έκαναν με μεράκι με κέφι και πραγματική αγάπη τη διδασκαλία τους τότε θα είχαν όλα αυτά τα ατομα σαφώς καλύτερη κρίση!!

  11. Ο/Η antony tonino λέει:

    Σε κάποιο σεμηνάριο πριν πολλά χρόνια ,ο ομιλητής φθάνοντας στο τέλος του μαθήματος ,έγραψε στον πίνακα: "Φεύγοντας δεν μιλάμε ο ένας στον άλλον"." ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ." ΟΙ μισοί και πλέον που παρακολουθούσαν είπαν δυνατά: "KAΛHNYXTA". Έγραψα την καληνύκτα σε μιά σελίδα και με νεύμα \’ο,τι φεύγω,χωρίς να μιλήσω,αποχώρησα από την αίθουσα. Αυτό ήταν που ήθελε και ο ομιλητής όπως μας είπε την επόμενη μέρα. (Εψαξα γιατί μας το έγραψε, ενώ μπορούσε να μας το πεί και έκανα το παραπάνω)..Εδώ οι φοιτητές ρεπόρτερς κατέγραψαν αυτό που είδαν και χωρίς έρευνα έστειλαν το ρεπορταζ που δεν είχε καθόλου δόση αλήθειας.Μετρημένοι στο ένα χέρι ειναι αυτοί που στέλνουν σωστή είδηση και ενημέρωση,

  12. Ο/Η Μάκης λέει:

    Να καταθέσω και εγώ την άποψη μου!Όταν όλοι αυτοί οι φοιτητές έχουν μάθει από το δημοτικό να παίρνουν μασημένη τροφή τότε πώς γίνεται ξαφνικά να αντιδράσουν με κριτική σκέψη απέναντι σε ένα τέτοιο γεγονός; Διότι δημοσιογράφος δεν μπορείς να γίνειςμέσα σε 4 χρόνια βγάζοντας μια σχολή. Απαιτούνται πολλά περισσότερα τα οποία υποτίθεται ότι πρέπει να παρέχονται από όλες τις εκπαιδετικές βαθμίδες. Όταν στο γυμνάσιο και στο λύκειο κάνεις έκθεση και κείμενα σε βάζουν σε καλούπια… Σου δίνουν μια ερμηνεία ή μια ανάλυση ενός θέματος και απορρίπτουν την δικιά σου γιατί "το βιβλίο λέει έτσι"… Ας πάει κάποιος στις πανελλήνιες να γράψει την δικιά του γνώμη να δεις πως θα τον πετσοκόψουν. Το σημερινό σχολείο/πανεπιστήμιο δεν αφήνει τους μαθητές/φοιτητές να καλλιεργήσουν την σκέψη τους. Απλά τους δίνει κάτι και τους λέει "είναι αυτό, να το μάθετε έτσι και να έρθετε να το γράψετε".Αυτά είναι που αδρανοποιούν το μυαλό μας και κάνουν τους παραπάνω φοιτητές να αντιδρούν έτσι.

  13. Ο/Η black-Martini λέει:

    ωραιο μαθημα τους εκανε.Πολυ μου αρεσε αλλα εχω ακομα μια ενσταση! Ηταν οντως η γυναικα του; Πιστοποιητικο γαμου εδειξε;;……εεεεεεεεε….μην απορεις!! Μετα απο ολα αυτα αυτη θα ηταν η ερωτηση η δικη μου! Καλησπερουδια!

  14. Ο/Η stamatis λέει:

    αργησα αλλα το ειδα αυτο το εξαιρετικο ποστ..αν μη τι αλλο ο λαμπης ηταν παντα ενα \’\’κακο παιδι\’\’ των μεσων..παιδι του συστηματος αλλα παντα αιρετικος,ας ελπιζουμε τα παιδια να πηραν κατι απτο πνευμα του..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s