Ενοχή !!! και Εξιλέωση !!!

                           

Τo πείραμα είναι δυσάρεστο. Θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει κανείς απάνθρωπο. Αλλά δεν κρατά πάνω από 60 δευτερόλεπτα [!!!!!]. Και επιτρέπει την εξαγωγή σημαντικών [!!!!!] συμπερασμάτων, αναφέρουν οι New York Times και σχολιάζουν Τα Νέα (27.08.2009).

Έχουμε απέναντί μας ένα παιδί δύο ετών, άντε και λίγο μεγαλύτερο. Του δίνουμε ένα παιχνίδι – μια κούκλα, ένα καραβάκι – και του λέμε να είναι πολύ προσεκτικό επειδή το έχουμε από μικροί και το αγαπάμε πολύ. Καθώς έχουμε όμως διεστραμμένο μυαλό, έχουμε φροντίσει να ραγίσουμε το παιχνίδι, έτσι ώστε μόλις το παιδί το πιάσει στα χέρια του, να σπάσει με θεαματικό τρόπο. Μόλις γίνει η ζημιά, εκφράζουμε τη λύπη μας με ήπιο τρόπο, με ένα «τι κρίμα!» ας πούμε, και παρακολουθούμε την αντίδραση του παιδιού. Δεν το βασανίζουμε [!!!!!]  για πολλή ώρα, το πολύ για ένα λεπτό, κι ύστερα λέμε πως δεν έγινε και τίποτα, τελικά το παιχνίδι επισκευάζεται πολύ εύκολα, και για να αποδείξουμε του λόγου το αληθές, φεύγουμε από το δωμάτιο και επιστρέφουμε με ένα πανομοιότυπο, καινούργιο παιχνίδι. Στο μεταξύ, όμως, έχουμε καταγράψει τον τρόπο με τον οποίο το παιδί συνοφρυώνεται, μαζεύεται, αποφεύγει τη ματιά μας και καλύπτει το πρόσωπό του με τα χέρια του.

Σύμφωνα με τους New York Times, το πείραμα αυτό εντάσσεται σε μια πολυετή μελέτη του Πανεπιστημίου της Αϊόβα με αντικείμενο δύο μηχανισμούς που βοηθούν τα παιδιά να γίνουν ευσυνείδητοι και υπεύθυνοι ενήλικοι. Ο ένας μηχανισμός, που μελετάται κυρίως σε άλλα πειράματα, είναι ο αυτοέλεγχος, η ικανότητα του παιδιού να αντιστέκεται στους πειρασμούς. Ο άλλος, που μελετάται στο διεστραμμένο πείραμα με το παιχνίδι, είναι ιδιαίτερα πολύτιμος στα παιδιά με μικρό αυτοέλεγχο. Είναι ένα συναίσθημα που δεν υπακούει πάντα στη λογική και βασανίζει πολύ κόσμο μέχρι να πεθάνει: η ενοχή.

΄Οπως αναφέρει η Γκραζίνα Κοσάνσκα, που παρακολουθεί την ανάπτυξη των παιδιών εδώ και δύο δεκαετίες, τα παιδιά αρχίζουν να αισθάνονται ενοχή – άλλα λιγότερη, άλλα περισσότερη, συχνά έχει σχέση με τους γονείς- από τα δύο τους χρόνια. Τα πιτσιρίκια που αισθάνονταν μεγαλύτερη ενοχή στο πείραμα με το παιχνίδι είχαν μικρότερα προβλήματα συμπεριφοράς την επόμενη πενταετία. (Και μετά; Παραμένει αυτή η ενοχή και σε μεγαλύτερη ηλικία; Και είναι ένα γνώρισμα θετικό ή αρνητικό για την ανάπτυξη της προσωπικότητας; Με άλλα λόγια, προστατεύει ή ευνουχίζει; Το άρθρο δεν μας διαφωτίζει.) Η μικρή ενοχή, πάλι, εξισορροπείται με τον μεγαλύτερο αυτοέλεγχο. Το πρόβλημα είναι τι γίνεται όταν λείπουν και τα δύο. Εδώ η ευθύνη περνάει στον γονιό, ο οποίος πρέπει να κάνει δύο πράγματα. Πρώτον, να φροντίσει να επικρίνει την πράξη και όχι τον δράστη. Δεύτερον, να βρει έναν τρόπο επανόρθωσης. Το ιδανικό θα ήταν η ζημιά να εξαφανιστεί, όπως με το παιχνίδι.

Αλλά η ζωή δεν είναι δυστυχώς τόσο απλή.

 

Εδώ είν’ Αγελαδιστάν …δεν είναι παίξε – γέλασε… που να βρεις ευσυνείδητους και υπεύθυνους.

[Ψάξτε-Ψάξτε δεν θα τους βρείτε].

Advertisements
This entry was posted in Υγεία και ευεξία. Bookmark the permalink.

27 Responses to Ενοχή !!! και Εξιλέωση !!!

  1. Ο/Η ποκαχόντας λέει:

    ημαρτοννννν!!! αυτα δεν ειναι πειραματα ειναι [κακουργηματα]στις ψυχες των παιδιων….να χεσω και τα πανεπηστημια κ τα πειραματα τους….[παιζουν] ποτε με την ψυχη ενος παιδιου;;και τωρα τι μας απεδειξαν;;;οτι ετσι το παιδι αποκτα προσωπικοτητα;;;αυτα ως φαινετε ειναι [πειραματα που κανανε απο αρχαιωτατων χρονων]για αυτο εγιναν μεγαλες προσωπικοτητες καποιοι ανθρωποι!!!αρααααααα;;;το [πειραμα] δεν ετυχε πετυχε!!!να κλαψω τωρα η σε καμια πενταετια που θα δουμε τα αποτελεσματα;;;;

  2. Ο/Η Άρτεμης λέει:

    Τα παιδιά είναι αδύναμα και εξαρτημένα…η αλλιώς…."φυσικοί σκλάβοι"………με μια μαγική ψυχή…."τριανταφυλλένιου κήπου"….Χωρίς προσωπικότητα…ένας γνήσιος εαυτός ο οποίος μορφοποιείται….και εκεί έρχεται….….Η περιπλοκότητα…στην διαμόρφωση της προσωπικότητας τους….

  3. Ο/Η katabran λέει:

    ενδιαφέρον πείραμα!υπάρχουν τέτοιου είδους ιδέες που μπορούν να εφαρμοστούν σε ενήλικες μέλλοντες γονείς;η διαχείριση κρίσεων είναι καταρχήν πρόβλημα που αφορά την εκπαίδευση ενηλιίκων φαντάζομαι ή κανω λάθος;σκέφτομαι ότι το να μεγεθύνω τη ζημιά είναι επουσιώδες ενώ το διδάσκω τρόπους απποφυγής το ζητούμενο!το τσουνάμι το ζημιάρικο θα μπορούσε κάλιστα να χρησιμοποιηθεί στο…πείραμα!τώρα αν κάποια πανεπιστήμια και οι έρευνές τους είναι για…χέσιμο, σίγουρα δεν είναι αυτά στα οποία εμείς φ(υ)τήσαμε χωρίς κόπο!καλησπέρα φιλαράκι

  4. Ο/Η ποκαχόντας λέει:

    ευχαριστω μπραν..ευχαριστως να γινω πειραμα αν προκειτε για καλο σκοποφυσικα οταν λεω να χεσω τα πανεπιστημια….φυσικα καταλαβες τι εννοω…..[δεν ισοπεδωσα ολα τα πανεπιστημια] ακομα…. χαχαχχαχαχαχαχχαχχα!!!το εσωσες με το [μέλλοντες γονείς] γιατι κ μεις παιδια μεγαλωσαμεπου σπουδασαν και δεν βγηκαν φυτα!!!!!!ζημιαρικο εγω;;εγω;;;εγω;;;

  5. Ο/Η katabran λέει:

    δεν πήγα να σώσω τίποτα τσουνάμι!εξάλλου κάποιοι σαν εμάς, που δεν έχουμε παιδιά τους αφιερώνουμε περισότερο ουσιαστικό χρόνο απ\’ ότι οι γονείς τους!το θέμα δεν είναι αν έχει κανείς παιιδιά κι αν σπουδάζουν, δεν κατάλαβες!φτούνοι κει πέρα ασχολούνται με τα νήπια…τα κούτσκα που λεν και στο χωριό!σε έβγαλα …προτεινόμενη, σε ότι έχει σχέση τον αυτοέλεγχο!ματάκι!

  6. Ο/Η ποκαχόντας λέει:

    μηηηηη!! οχι προτεινομενη και [ειδικα] στον αυτοελεγχοθα πατησουν ολοι το …μπαζζζζ!!!χαχαχαχαχχαχχα

  7. Ο/Η Παύλος ο Γραικός.. λέει:

    Εκτιμώ ότι θα πρέπει πρώτα να περνάμε όλοι οι γονείς ένα υποτυπώδες σχολείο συμπεριφοράς και διαχείρισης προς τα παιδιά τους και μετά όλα τα υπόλοιπα. Προσφάτως ενδιαφέρθηκα για τα σεμινάρια (Συμβουλευτική γονέων)που κάνουν πολλοί δήμοι αλλά ψάχναμε γονείς με το κιάλι για να συμπληρωθεί έστω και μια τάξη………………………………….

  8. Ο/Η Aeolos λέει:

    Aρρωστημένο το πείραμα, το ίδιο και ο νους που το ενεπνεύσθη.Όσον όμως αφορά το μεγάλωμα των παιδιών, ολίγη από αξιοπρέπεια εάν τους δίνουμε σε ό,τι κάνουν, νομίζω πως είναι το μεγαλύτερο όπλο.Κυρίως, για να μαθαίνουν το "Ζειν αξιοπρεπώς", που είναι συνώνυμο της ίδιας της Ζωής…

  9. Ο/Η Αλέξανδρος λέει:

    δεν θέλω να σχολιάσω … αλλά κάθε δοκιμασία … όταν γίνεται σωστά μπορεί να προσφέρει

  10. Ο/Η ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ λέει:

    E;iχα μιά εμπειρία με ραδιόφωνο. Τό άνοιξα και ενώ έπαιζε σταμάτησε όλοι είπαν ότι έφταιγα έγώ και με μάλωσαν. Δεν αποδέχθηκα την κατηγορία, δεν αντέδρασα φανερά, μά τους θεώρησα ηλίθιους γιατί α) Τι το θέλαμε το ραδιόφωνο άν δεν μπ[ορούσαμε να ακούσουμε μουσική β) Δεν είχα ασκήσει καμιά βία και αυτό ήταν φανερό γ) αφού δεν με δέχονταν ισότιμα στην ομάδα έπρεπε να τους απορίψω χωρίς όμως να έχω ζημία. δ) όταν μεγάλωσα έτυχε να γίνω ηλεκτρονικός και το πρώτο που φρόντησα ήταν να μάθω πώς προκλήθηκε η βλάβη και πιά ήταν( ήταν βλάβη γεφύρας με χαρακτηριστηκή μυρουδιά) ε) Τούςαγόρασα ένα άλλο καλύτερο και τους το έδωσα με τρόπο κρύβοντας την περιφρόνηση που ένοιωθα χρόνια.

  11. Ο/Η ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ λέει:

    Το πρόβλημα με τα παιδιά είναι όταν βρίσκοντε σε μιά ηλικία που δεν μπορούν να διακρύνουν το καλο απο το κακό και φυσικά δεν υπακούουν παρασυρόμενα απο την παρέα η απο την ανώρημη σκέψη τους. Εκεί προσπαθείς να τους πείς με τις ώρες τι πρέπει να κάνουν και σε αγνοούνπροκλητικά. Τι πρέπει να κάνεις σε μιά τέτοια περίπτωση εκτός απο το ξύλησμα; για να το συνετίσεις; Το ξύλο βγήκε απο τον παράδεισο λέει ο λαός, όπου δεν πιπτει λόγος πίπτει ράβδος λένε οι γραφές και η Βικτωριανή διαπεδαγώγηση. Ε αυτά εφάρμοσα στα παιδιά μου. Η νέα μέθοδος τι λέει;

  12. Ο/Η Thanasis- λέει:

    Tα παιδιά δεν τα μαθαίνουμε …μας μαθαίνουν!!!!Αρκεί σαν γονείς να έχουμε μυαλό με στροφές άνω του μέσου όρου!!!!Καλό βράδυ Αναστάση…(μεγάλη υπόθεση να είσαι γονιός)

  13. Ο/Η katabran λέει:

    απορώωω με το μυαλο μαςπου τα ξέρει όλα καλάφαίνεται πως τα παιδιάαα μαςείναι σαν κι εμάς νορμάααλ…το διασκεβίτσιο το χρωστάω στο ζαγάααρ που μου κανε καντάδα με άσματα του Μάκη, αλλά το χρωστάω και στα φιλαράκια από κάτω που αφορίζουν εύκολα έρευνες πανεπιστημίων με θεωρίες δικές τους αλλά επί του πρακτέου;μα αν δεν υπήρχε το πείραμα με το μήλο μαδαφάκα, ούτε ο Ισαάκ θα διατύπωνε το νόμο της βαρύτητας!τεσπά…νύσταξα, καληνύχτα κάθαρμα!

  14. Ο/Η ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ λέει:

    Eίναι αναγκαίο να παρατηρούμε τα παιδιά μας, αλλά να μας μάθουν απο πού; απο τις εμπειρίες που έχουν αποκτήσει βάση των βιωμάτων τους στην κοινωνία; ή μήπως απο την συρικνωμένη επιστήμη; Η κοινωνία διαπλάθει τα μέλη της έτσι όπως τα θέλει αλλιώς τα αποβάλει. Συμφωνώ πώς είναι σπουδαίο πράγμα να είσαι γιονιός, μα για να είσαι άξιος πρέπει να έχεις την πεποίθηση της σωστής απόφασης να αρπάξης το παιδί απο το χέρι και να το οδηγήσεις στο σωστό και αυτό θα εκτιμήση σαν μεγαλώση αλλιώς περίμενε να σου πεί μλκ πατέρα.

  15. Ο/Η Βεατρίκη λέει:

    Το διάβασα και τι μου θύμισες.Κάποτε η μικρούλα η ανηψιά μου – θάτανε τ΄\’οσο γύρω στα πέντε αν θυμάμαι καλά γύρισε και μου είπε σε ανύποπτο χρόνο. " Εσύ , όμως μ\’αγαπάς και όταν κάνω ζημιές!Κι τούτη την μικρή φράση της την έχω και την κουβαλώ στην ψυχή μου χρόνια τώρα..Καλό ξημέρωμα Αναστάση μου

  16. Ο/Η iannis λέει:

    Καλησπερα Ανασταση…Σαν πειραμα….πραγματι…εχει φοβερο ενδιαφερον…..Με καλυπτει ομως…η απαντηση του Θαναση…τα παιδια μαθαινουν….απο εμας!!!ας εχουμε..λοιπον εμεις οι γονεις…λιγο μυαλο!!!

  17. Ο/Η ποκαχόντας λέει:

    εμεινα καγκελο!!!!ευτυχως που εμαθα να μετραω ως το 20 πριν μιλησω….[ακους μπραν;;προσπαθω σκληρα για αυτοελεγχο]αλλα πεστε μου παρακαλω …..οτι αυτα που διαβαζουντα γκαβοματακια μου…ειναι οφθαλμαπατη….μετα απο αυτο τι να πω!!!λυπαμαι τους γονεις που μεγαλωνουν παιδια [αντιγραφα] δικα τουςκαι συμφωνω απολυτα με τον φιλο Παυλο!!!

  18. Ο/Η ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ λέει:

    Kανένα παιδίδεν είναι αντίγραφο των γονιών του όπως και τα αδέλφια διαφέρουν μεταξύ τους λόγω διαφορετικής κοινωνικής τριβής. Άν πάνω σε τέτοια βασικά πράγματα υπάρχει άγνοια τότε κρίμα για τις ανεξέλεγκτες κοινωνικές προεκτάσεις που αφίνοντε να επιστρέψουν σε μιά ζωόδη και προτόγονη μορφή κοινωνίας.

  19. Ο/Η Βασίλης λέει:

    Κάποια στιγμή είναι απαραίτητο να επιβάλουμε στα παιδιά κάποιους περιορισμούς ή κάποια τιμωρία, θα πρέπει να τους δίνουμε να καταλάβουν ότι παρ\’ όλο που η πράξη τους ήταν λανθασμένη, εμείς εξακολουθούμε να τα αγαπάμε. Η αγάπη μας δεν μπορεί να αλλάξει με τίποτα.Λάθος είναι η πράξη και όχι το παιδί.Εν ολίγοις η σωστή διαπαιδαγώγηση ενός παιδιού είναι προς όφελος για το μέλλον αυτής της κοινωνίας .Λάθη προφανώς θα κάνουμε , και αυτά θα πρέπει να τα παραδεχόμαστε εμείς οι "μεγάλοι" εμπρός στα παιδιά.Στο κάτω κάτω αυτό που είσαι πραγματικά δίνεις , και αυτό αποτελεί πραγματικά ωφέλιμη αξία για το παιδί , διαφορετικά πρόκειται για νεκρές συμβουλές που δεν αντιπροσωπεύουν τίποτα από εμάς , είναι έτοιμες λύσεις από κάποια βιβλία που διαβάσαμε .

  20. Ο/Η ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ λέει:

    ;Eτσι είναι κ. Βασίλη και βέβαια η ομολογία του λάθους και ότι δεν είσαι υπεράνθρωπος κάνει το παιδί να σε εκτιμά να σε θαυμάζει και γιατί όχι!!! να σε συμπαραστέκεται ηθικά εκεί που νομίζει ότι πρέπει, να λέει τα προβλήματά του και να χάνεται η διαφορά των γενεών. Αυτό επιτυνχάνεται με την εμπιστοσύνη στο ότι είσαι πραγματικός ανθρώπινος και όχι ψεύτικος. Τότε τα παιδιά σε κάποια ηλικία θα σε απορίψουν και είναι ότι χειρότερο.Όσο για την αγάπη του πατέρα η της μητέρας νομίζω ότι είναι δεδομένη.

  21. Ο/Η november λέει:

    φοβερο το πειραμα…φυσικα και δεν ειμαστε υπερανθρωποι… το μαγικο κλειδι σε ολα ειναι η αγαπη….καλημερα Ανασταση, πολυ ενδιαφερουσα η καταχωρηση….

  22. Ο/Η EL NIONIO λέει:

    Σε παιδιά λίγο πάνω απο δύο ετών?Πως στην ευχή επιλέχθηκε αυτή η ηλικία?Αυτή είναι η απορία μου.Και πουσαι Αμελί…στην Ελλάδα ζείς ακόμα απορείς?Τσουνάμι μ\’έσκισες στον αυτοέλεγχο εγώ μέτρησα μεχρι το 50….51..ίσως..δε με κρατάς καλύτερα?Καλησπέρα φίλε Αναστάση

  23. Ο/Η yannidakis λέει:

    με προβληματισε το κειμενο σου.δεν ειναι οτι βρισκω το πειραμα απανθρωπο ή αποτροπαιο, τουναντιον. θεωρω πως μπορει να αποτελει μια πρωτη προσεγγιση του τροπου αντιδρασης του παιδιου. Ασφαλως & απεχει κατα πολυ απο τις συνθηκες της ζωης, ομως δεν παυει να ειναι μια σημαντικη δοκιμασια.Απο την αλλη τιθεται το ζητημα του πειραματος καθαυτου. Γιατι να προκαλει εντυπωση η διεξαγωγη του;Ας ελπισουμε τα οποια αποτελεσματα να βοηθουν γονεις στην διαπαιδαγωγιση των παιδιων τους :[

  24. Ο/Η ALEKOS λέει:

    Πειραματόζωα είμαστε σε όλη μας τη ζωή η τουλάχιστο έτσι μας θεωρούνεΦαντάζομαι ότι αυτοί που το σκέφτηκαν είναι "ειδικοί" με η χωρίς εισαγωγικά.Εγώ "τρελλαίνομαι" με αυτούς που παριστάνουν τους ειδικούς……σταματάω εδώ!Δε ξέρω σε πιο σχολείο διδάσκει η Αννα αλλά μια χαρά μαθήματα δίνει στο space…..όμως που και πού άφηνε και κανέναν στην ίδια τάξη…ίσως να μην αξίζει να προβιβαστεί…..61…62…63…αμάααν μας έσκισε η Τσουνάμω

  25. Ο/Η . λέει:

    Κοίτα, προσωπικά είμαι κάθετα αντίθετη σε κάθε ειδους πειράματα που αφορούν στα παιδιά. Επιστήμονας δεν είμαι, όμως μεγάλωσα στο χώρο της επιστήμης λόγω του αείμνηστου πατέρα μου που ήταν γιατρός.Κάθε παιδί πρέπει να αφήνεται να αναπτύσσει ελεύθερα το χαρακτήρα και την προσωπικότητά του, με τη συνεχή βέβαια παρακολούθηση των γονέων. Εδώ και αρκετά χρόνια πραγματοποιούνται διάφορα "πειράματα" που στόχο έχουν, τάχα, να βοηθήσουν στη διάπλαση του χαρακτήρα των παιδιών για να αποφευχθούν τυχόν μελλοντικές παραβατικές συμπεριφορές κ.λ.π. Όλοι μας έχουμε προσέξει τα σημερινά παιδιά που από τη στιγμή που γεννιούνται είναι πλέον εμφανώς πιο "εξελιγμένα" από τα παιδιά που υπήρχαν πριν μερικά χρόνια. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι τα σημερινά παιδιά, έχουν χάσει ένα σημαντικό μέρος της παιδικής αθωότητάς τους….άλλα λιγότερο κι άλλα περισσότερο….Λέτε να έγινε τυχαία αυτό; \’Η να έγινε μέσα σε μια μόνο νύχτα; Παρόμοια πειράματα σαν αυτό που αναφέρεις, περισσότερο κακό κάνουν, παρά καλό και συμφωνώ με όσα σχολιάζεις…..Το παιδί πρέπει να είναι παιδί και η συμπεριφορά του να συμβαδίζει με την ηλικία του…και δεν αναφέρομαι σε θέματα ευφυίας που είναι δεκτά και έγκειται στο ίδιο το παιδί.Όμως, κάποιοι έχουν άλλα "σχέδια" κι αυτά εφαρμόζουν και το κάνουν στο όνομα του "καλού"….Καλό σου απόγευμα φίλε μου και μπράβο για το άρθρο σου!!!!! :))

  26. Ο/Η ποκαχόντας λέει:

    νιονιο-αλεκο!!!μολις ξαναηρθα κ διαβασα και τα υπολοιπααυξηθηκε και μενα ο αριθμος του αυτοελεγχου80-81-85…αρχισα και πηδαω και τους αριθμους τωρα !!!!

  27. Ο/Η black-Martini λέει:

    Θα συμφωνησω με την Κοντεσινα.Πειραματα στα παιδια;; Και ποσο θα τους κοστισει ψυχολογικα αυτο το πειραμα;;;Απο τα τρια μου παιδια θα διαλεγα να τους στειλω την Ελενα.Οταν θα εσπαγε το παιχνιδι στα χερια της οχι μονο δεν θα μαζευοταν αλλα θα τους κατηγορουσε κιολας γιατι της εδωσαν σπασμενο παιχνιδι!!! Τσαουσα μεχρι τωρα …..και αυτην θα εστελνα στα αμερικανακια για να δουν τι εστι Ελληνοπουλο!! Αντε γιατι τα πηρα!!! Εγω σαν γονιος προσπαθω να μαθω στα παιδια μου οτι ολα γινονται…ξαναγινονται!! Αυτα να ειναι καλα και να προσπαθουν στην ζωη τους!!! Τι μαλακιες πειραματα ειναι αυτα;; Αντε με τους ερευνητες ηλιθιους…..παιρνουν και επιδοτησεις για αυτες τις ερευνες να υποθεσω……ναι;; Δωστε τους και 10 φασκελα για να μην τους τα χρωσταω!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s